setiap masa waktu dan saat........

..just want to say...

Hidup Bukan Untuk Derita Dan Membina Jambatan Ke Neraka Tetapi Untuk Mengecapi Kebahagiaan Untuk Diteruskan Ke Syurga..

Saturday, October 16, 2010

dari makmal ke dapur....adoiyai,,..

huhu..kalau bace dari tajuk..ape la motif yang aku nak merepek kalinie..aku dalam mud bosan nie..jad aku nak ceritakan kehidupan aku..mai2 dengar...hehehe...

ok la...sebenanya aku nie student sains mase form 4 & 5 dulu..mase 2 aku belajar beberape sabjet terbaik lah..contohnya...biologi..fizik...dan kimia..ahaks..mase nie aku belajar pon dalam makmal...ingatlagi cikgu2 yang mengajar..cikgu mahiran (merangkap guru kelas,...hehe..) 2 yaun mengajar bio...same la dengan cikgu shaiful anuar, 2 tahu ajar fizik...lagipon nie la sorg cikgu fizik kat sekolah aku mase 2..hehe..tapi kimia pelik cikit..aku rase 2 3 kali gak tukar cikgu.... tp dah lupe la pula name cigu 2...hehehe..

tp mase nie studi aku pon x tau..minat 2 ada..usaha 2 xde..mmg malas nak buat latihan...tp mase buat experiment mmg mase yang dinantikan...yang aku paling ingat and suke bedah katak..huhu..mmg hancur lah katak 2 kami kerjakan..tapi x best nye lepas tu kami kene antar laporan...selalunya senang je..

tp selalunya mase exam aku punya markah x ok pon...mmg nyawa2 ikan la mase 2..hehe...lagi2 kimia..aku rase..sejak form 4 saapai form 5 aku xde lulus pon..percubaan pon aku rase gagal..tp..huh..selamat laah..mase spm,mby rezeki dari Allah..aku dapat lulus..hehe..

bie sp dah berakhir..cam biase la kan,..semua dah set nak sambung belajar..aku pon la kan..mase 2 aku bercita2 nak sambug kat maktab perguruan..minat kot jadi cikgu...lagi2 bahasa melayu dan matematik..subjed kegemaran 2..tp.hhmmmm..nasib xde..xditerima....jadi angan2 je la..huhu..mase 2 misi na masuk form6..ye laa..orangcakap masuk form 6 nie senang nak masuk aliran pendidikan..aku pon cube try test laa....dapat aliran sains tukar airan kemanusiaan...tp x sampai semingu aku dok kat sane..tetibe boleh pulak ada undang2 balik pukul 4.00pm.. aku dah semestinya malas,,,huhu...

akhirnya aku terima gak laa tawaran belajar kat politeknik merlimau...tp kos yang aku ambek..ahaks..DIPLOMA PNGURUSAN HOTEL DAN KATERING..nie la yang aku maksudkan dari makmal pergi ke dapur..huhu..
tp dah nak setahun 6 bulan aku belajar dalam kos nie...kos nie bukan tentang masak je...macam2 yang benda baru aku dapat dan kenal...iron besar...mesin basuh besar...semua dah try dah..tp yang paing penting..dri aku dulu cm budak2..sekarang dah maju ke hadapan...dah matang skit...hehe..
ok lah..nanti ..ade mase..ade mood menulis aku ceritakan tentang kenape aku boleh tertarik pergi politeknik walaupon mule2 aku x nak...???..ape perasaan aku mase mula2 sampai sini...??..dan..ape yang aku belajar kat politeknk...???.salam.. ahaks..

No comments:

Post a Comment